IV. SZÍN – FÓNIA, 2015. június 30.
"A ZENE lehetőséget ad arra, hogy a hangokkal mindent kifejezhessünk, amit vagy nem akarunk, vagy nem is merünk elmondani… Mindent eljátszhatunk velük, amit érzünk, amit átélünk. Ez lehet álmodozás, képzelgés, de szólhatnak a hangok emberekhez fűződő valós kapcsolatokról is…
Ezzel a lemezemmel egy csendes, csillagfényes esti beszélgetésen mondom el mindazt, amit eddig még soha, senkinek."
BESZÉLGETÉS A FORTUNA RÁDIÓBAN A LEMEZ MEGJELENÉSE NAPJÁN:
1. rész 17'58"
http://hatvaniszabolcs.hu/zene/2015/20150630_fortuna01.mp3
2. rész 16'41"
http://hatvaniszabolcs.hu/zene/2015/20150630_fortuna02.mp3
hatvani szabolcs – IV. SZÍN – FÓNIA (2015)
01. Rapszódia
02. Concerto
03. Szimfónia
04. Elégia
05. Nocturne
06. Impromtu
07. Óda
08. Intermezzo
09. Himnusz
BONUS AZ AUDIO CD-n:
10. "Átmeneti szállás" (Főcím, 2013.)
11. Merengés (ERDŐZSONGÁS, 1993)
AUDIO DVD:
Az Audio DVD csak Dolby Digital kompatibilis lejátszóval, 5.1 hangrendszeren játszható le. Lejátszás előtt teszteld a hangrendszeredet a főmenű 10-es menűpontjában induló "5.1 TESZT" lejátszásával! A képernyőn megjelenik, a hat hangfal közül mikor melyiket kell hallanod!
Amennyiben nem a megfelelő hangfalak szólalnak meg, a készüléked audio-beállításánál változtass a "lekeverés" menüpont alatt! A hangfelvétel 5 + 1 sávos, megfelelő beállítás esetén mindegyik csatornán más-más hangszercsoportot fogsz hallani!
BONUS A DVD-n: A lemez külön mappában tartalmazza a zenei anyag SZTEREÓ hangkeverésének ID3v1, 2 adatokkal ellátott 160kbps/44kHz kódolású mp3-ba tömörített változatát is! Bármely médialájétszóba (okos eszközre) helyezve (másolva) a teljes album meghallgatható.
Írta és előadja: Hatvani Szabolcs. A hangfelvétel 2015. májusában készült.
Borító fotó: Derek Phillips "House Where Nobody Lives" © 2015.
Kapcsolat: marketing@hatvaniszabolcs.
Albumrendelés: IDE kattintva
KÖZKÍVÁNATRA!
Köszönjük a sok-sok üzenetet és kérést, közkívánatra most ismét meghallgatható a teljes lemez!
01. Rapszódia
Magas szárnyalású, csapongó menetű, zaklatott, az érzelmek és gondolatok szenvedélyes hullámzását bemutató mű. Részei elsősorban nem logikailag, hanem a képzelet és az asszociációk síkján kapcsolódnak egymáshoz. A közvetlen és szubjektív kifejezésmód eszközeinek gyakori és változatos felhasználásával a külső formai és a ritmikai kötetlenséggel, emelkedett hangnemben, gyakran eksztatikusan mutat be pillanatnyi érzelmeket.
02. Concerto
Versenymű, amely esetében egy vagy több szólóhangszer áll szemben, „felelget” a tuttival, azaz a teljes zenekarral. Jelen esetben a Zongora és a Harangjáték a Vonós és Fúvós szekcióval és a Kórussal.
03. Szimfónia
"Összhang, egyesség, megállapodás, együtthangzás". A zenében nem mindig volt egyértelmű, hogy a különböző hangszercsoportok összeférhetnek. A szimfónia ennek az összeférhetőségnek az első példája, amikor is a hangszerek nem szólóban, vagy kissebb "kamara-csoportban", hanem összességében fejeznek ki hangulatokat, érzelmeket…
04. Elégia
Emlékező jellegű, hol fáradt beletörődést, hol bizakodó megnyugvást sugárzó, melankolikus hangulatú mű. Nem a friss benyomásokból közvetlenül fakadó érzelmeket, hanem a visszaidézett benyomásokat, lelki szemlélődést, a visszaemlékezésből fakadó érzelmeket fejezi ki. Az elégiában az előadó lelke mintegy elvonva magát a külvilág friss behatásaitól, saját belsejébe mélyed, az ott összegyűlt emlékképeken, emlékein jártatja figyelmét, s a világot és az életet ezeken át, közvetve nézi. A felidézett emlék tárgya némi szomorú tónust mindig kap. Ez az emlékezés enyhíti bennük a fájdalmat így nem az első érzelem élességével nyilatkozik…
05. Nocturne
Egyfajta "Szerenád", amelyet az éjszaka ihletett. Lírai, esetenként nyomasztó, borús hangulatú kompozíció, vagy azt idézi fel…
06. Impromtu
…rögtönzött zenei alkotás, az Elégiával ellentétben pillanatnyi hangulatból, spontán született mű.
07. Óda
Magasztos tárgyú, fennkölt, gyakran bonyolult ritmikájú és felépítésű lírai műfaj. Emelkedett ünnepélyes hangvétel, feszült érzelmi állapot jellemzi.
08. Intermezzo
Közjáték, egyik jelenetet összeköti a másikkal. Zenei értelemben olyan önálló részlet, mely hangulatkifejező de előkészítő a következő cselekvényre is. Gyakran a közönség szórakoztatására, sokszor a témához nem is tartozó bohókás jeleneteket mutat be…
09. Himnusz
Dicsérő "ének", amely a jó tulajdonságokat, érdemeket, tetteket, győzelmet zengi, magasztalja.
2015. © hatvaniszabolcs™ MINDEN JOG FENNTARTVA!
HA SZERETNÉL EGY LEMEZT, MEGRENDELHETŐ IDE KATTINTVA!
"…Különös, izgalmas és egyben megrázó feladat volt megírnom ezt a lemezt. A munkálatait 2014 év elején kezdtem. Egyszerre az "EVOLÚCIÓ" lemezzel. Már akkor éreztem, hogy nem azért lesz nehéz ez az anyag, mert korábban más jelegű albumokat készítettem, hanem azért mert lelkileg megrázó számomra az az őszinteség, amit a stílus megkíván. Csak néhány részlet született meg akkor és végül az "EVOLÚCIÓ" részleteire koncentráltunk… De sosem hagy nyugodni ha valamit félbe hagyok. Így 2015. májusában úgy határoztam, újra nekiállok, folytatom, befejezem… Akkor adtam magamnak erre hat hetet. Június 30-at tűztem ki végső időpontnak. Mindezt úgy hogy semmi koncepcióm nem volt a dalokra vonatkozóan, csupán annyi hogy nyolc különálló tételt terveztem, ha leülök a hangszer mellé gondolkodás nélkül írjam ki azt amit eddig visszatartottam… A lemez az első hang leütésétől számítva az utolsó simításig végül 3 hét alatt elkészült. Addigra zenei nyelven mondva már "tokkal vonóval" készen hevert az asztalomon. Rekord idő, hiszen ez idő alatt találtam ki (komponáltam meg), játszottam fel, végeztem el az utómunkálatokat. Terveztem meg és készítettem a borítót és az első adag legyártása is ez idő alatt történt meg… Még pont három héttel vagyok a tervezett megjelenési dátum előtt, de ma a teljes zenei anyagot megosztottam az érdeklődőkkel…
Technikai szempontból gyorsabb és könnyebb munka szimfonikus műveket írni, hiszen nem a fantáziában megszülető hang, hangzások előállításaival kell kezdeni a munkát, ami a korábbi lemezeimnél minden egyes dalnál legalább 1-1 hetet vett igénybe, hanem csupán beállni a hangszer mögé és "feljátszani" szépen sorba a hangsávokat. Mindent kotta és tervek nélkül. Az első lejátszott motívum maradt minden egyes dal esetében a felvételen. Csupán az esetleges hanghibákat javítottam mindenhol utólag. A dalokat minden esetben a Zongora feljátszásával kezdtem, ehhez vettem fel második körben a Harangjátékot és a Vibrafont, a Harmonikákat majd a ritmushangszereket és végül szintetizátorral a Hegedű és Fúvós szólamokat… Egyszemélyes zenekarként helyettesítettem azt a sok-sok zenész közreműködőt, akik kellettek volna ahhoz, hogy ez a lemez elkészülhessen. És hihetetlen gyorsan haladtam a munkával. Egy dallal maximum két napot dolgoztam, ezúttal azonban napi 4-6 óránál többet nem zenéltem. Lélekkel nem bírtam volna. Akadt azonban néhány dal, melyek 3 – 4 óra alatt teljesen készek voltak. Pl. Rapszódia, Óda, Intermezzo, Nocturne. …De a második estére a többi dal is mindig kész lett…
Talán egyetlen nehézsége a felvételeknek az volt, hogy olyan mértéktelen agogikával játszottam fel az első szólamokat, amiket karmester nélkül újra lekövetni igencsak nehéz feladat volt. A belső órám ugyanis fél óra elteltével már más-más tempókat diktált…
Ami azonban a legfurcsább számomra, hogy ez a zenei anyag ugyanazt az időszakot – legalább is annak az időszaknak az igazi hangulatát – öleli át és mutatja be, melyet korábban a "Rotation" a "GLOBALIZÁCIÓ" és az "EVOLÚCIÓ" c. lemezeimen már bemutattam… vagy legalább is valamit megmutattam belőlük…"
Hatvani Szabolcs, 2015. június 9.