V. SZÍN – FÓNIA (2016)

Szólj hozzá a bejegyzés alatt!

V. SZÍN – FÓNIA, 2016. február 14.

"…hét hónap telt ez a IV. SZÍN – FÓNIA megírása óta. Ez idő alatt tovább érlelődtek bennem azok a "megkezdett" mondatok, melyeket azok a lírai tételek mondtak el. Most annak folytatásaként egy kifejezetten derűs – mindezek ellenére érzelmileg gazdag – nyolc tételes sorozat született meg, mely megjelenésének dátuma (február 14.) jelzés értékűen utalja az album üzenetét!"

Hatvani Szabolcs, 2016. február 9.

Az albumól a rádióban:
1. rész: "Capriccio"

2. rész: "Animato"


hatvani szabolcs – V. SZÍN – FÓNIA (2016)

1. tétel. "Preludium & Ballada"  04'34"
2. tétel. "Capriccio"  05'15"
3. tétel. "Parlando"  04'16"
4. tétel. "Espressivo"  04'39"
5. tétel. "Scherzando"  04'11"
6. tétel. "Maestoso"  04'50"
7. tétel. "Appassionato"  04'09"
8. tétel. "Animato" 05'21"

Írta és előadja: Hatvani Szabolcs

"A daloknak nincs címe, a tételek azonban kaptak "zenei elnevezést". Ez leginkább egy-egy rész karakterére, előadásmódjára utal. Minden tétel más-más hangulatú, ámbár a zenemű egy összefüggő egységet alkot, melyek a születésük sorrendjében szerepelnek az albumon.
A lemez egy kis "előjátékkal" varázsolja a hallgatót egy koncertterembe, ahol kezdetét veszi az érzelmekben, hangulatokban és különböző zenetörténeti stílusban gazdag utazás mely egyre csak szárnyal, és ábrándozik…

V. SZÍN - FÓNIA, 2016     V. SZÍN - FÓNIA, 2016

Bár a sorozat kifejezetten romantikus hangvételű, akad a dalokban vicc bőven, és jutott hely akár reneszánsz vagy klasszikus táncnak is…
A hangszerek között a főszerepet a ZONGORA kapta, aki mellett szinte végig jelen van a VIBRAFON és a XILOFON, valamint az OBOA. A VONÓS hangszerek – bár a hegedű néhányszor előtérbe kerül – ezúttal kísérő szereplőként vannak jelen. A dalokban néhol megjelenik a SZINTETIZÁTOR is. Ugyanígy újdonságnak számítanak – a IV. SZÍN-FÓNIA-hoz képest – a RÉZFÚVÓS hangszerek, akik ezúttal több és jelentősebb szerepet kaptak. Néhány helyen a FAFÚVÓSOK kapnak szóló szerepet, például a SZOPRÁN és ALT FURULYÁK illetve itt-ott az AKUSZTIKUS GITÁR is játszik egy-egy dallamsort. És végül de nem utolsó sorban fontos megemlíteni a BASSZUSGITÁR és a DOB jelentős szerepét is, amit az V. SZÍN – FÓNIA felvételekor vállalt…

V. SZÍN - FÓNIA, 2016

A zenei anyag kapcsán szándékosan nem CD-ről, vagy DVD-ről beszélek, hiszen ezúttal egy forradalmian új formátumban; ADATHORDOZÓN jelenik meg az album! Az alig 5mm-es 16 GB-os adattároló közvetlenül okos-telefonra kapcsolva azonnal böngészhető, indítható, de bármely USB 2.0 vagy 3.0 és  (a mellékelt adapterrel) OTG csatlakozóval rendelkező MÉDIA LEJÁTSZÓ eszközzel olvasható,

V. SZÍN - FÓNIA, 2016

V. SZÍN - FÓNIA, 2016   V. SZÍN - FÓNIA, 2016   V. SZÍN - FÓNIA, 2016

úgy mint TV-k, Laptopok, DVD és Blu-ray lejátszók, FM transmitterek, stb-stb… Az adatok szabadon másolhatók és elhelyezhető egyéb eszközein, de a tartalom közvetlenül az adattárolóról is indítható!

V. SZÍN - FÓNIA, 2016

Az adattárolón fellelhető tartalom is igazán bőséges! Természetesen a fő mappák között megtaláljuk az "V. SZÍN – FÓNIA" mappát, melyben kiváló minőségű, ID3v1 és ID3v2 információkkal ellátott mp3 tömörítésen kívül Dolby Digital 5.1 hangkeverésben és 2.0 Wave formátumban is megtalálhatók a tételek.

V. SZÍN - FÓNIA, 2016   V. SZÍN - FÓNIA, 2016  V. SZÍN - FÓNIA, 2016

A főkönyvtárban található "EXTRA" mappa pedig további alkönyvtárakat rejt, melyek a VIDEO, WORLD, CLASSIC, SPACE. Mindegyikben a megfelelő tartalmú válogatás található a teljes HATVANI ÉLETMŰből. Emellett találunk egy apk mappát is, melyben lévő alkalmazások az Android felhasználóknak fognak örömet jelenteni!
A Főkönyvtárból elérhető PRIVÁT mappa pedig extra ajándék! Ez ugyanis szabadon írható, törölhető, szerkeszthető, így 1.0 verzió esetén 200 MB, 2.0 verzió esetén további több mint 2,7 Gigabájtnyi adatot mindenki saját maga tárolhat és hordozhat eme apró adattárolón!

AZ ADATTÁROLÓN HASZNÁLT FORMÁTUMOK:

AUDIO FORMÁTUMOK:
– Wave; 2.0, 48.000Hz, 16 bit
– Mp3; 256kbps 44.000Hz
– ID3v1 és ID3v2 tartalmak (mp3 esetén)

VIDEÓ & AUDIO FORMÁTUMOK:
– Mpeg2; 1920×1080 (16:9) FullHD, 40.000 kbit/s, 25 fps
– Mpeg2; 720×576 (16:9) CCIR-601 D1, 8000 kbit/s 25 fps
– m2ts; 1920×1080 (16:9) FullHD, 23 fps
– Dolby Digital; 5.1 (AC-3), 48.000 Hz, 448 kbps (Mpeg2)
– STEREO 2.0 (AC-3), 48.000 Hz, 192 kbps (Mpeg2)

KOMPATIBILITÁS:
– Az adattároló mérete 1.0 verzió esetén 8 GB, 2.0 esetén 16 GB. Olvasási sebessége 13-17MB/s, írási sebessége 6MB/s
– Az adattároló USB 2.0 és 3.0 valamint OTG csatlakozóval rendelkező médiaeszközökön írható/olvasható.
– OTG csatlakozás esetén a minimális Android verzio: 4.0
– A Dolby Digital 5.1 kódolású fájlok csak 5.1 hangrendszeren szólalnak meg megfelelően! (1 ch.: BAL (első), 2 ch.: JOBB (első), 3. ch.: KÖZÉP (első), 4. ch.: Mély hangsugárzó, 5. ch.: BAL (hátsó) 6. ch.: JOBB (hátsó)
– Az mp3 kódolású hangfájlok a minimum 256kbps 44kHz tömörítést támogató eszközökön játszható le!
– Az ID3v1 ls ID3v2 tartalmakat csak az arra alkalmas eszközök jelenítik meg megfelelően!

Az "album" az utolsó lemezek árával megegyező áron IDE KATTINTVA rendelhető.


MELYIK LESZ A CSENGŐHANGOD?

Az album 3 tételéből (2., 6., 8.) ismét készült csengőhang, mobilra. Jelenleg a választható stílusok a "SZESZÉLYES", a "KERINGŐ" és a "VIDÁM". A témákra kattintva letöltheted őket egyesével is vagy akár IDE KATTINTVA töltsd le az összeset!
Közkívánatra az 5. tétel is belekerűlt a csomagba! Jelige: "JÁTÉKOS"

 

"ÍGY SZÜLETETT AZ 'V. SZÍN – FÓNIA'"
.
1. tétel, "Ballada"
A cím magáért beszél; az előjátékot követően felcsendülő "Ballada" mély érzelmekkel teli, lírai témákat dolgoz fel. Közvetlen folytatása a "IV. SZÍN – FÓNIA"-nak. Az egyetlen dal az albumon ami igazán azt a hangulatot vázolja fel amit az előzményekben élhettünk meg. A dal január 5-én délelőtt született. Ezzel vette kezdetét az album készítése.
Úgy ültem a hangszerhez, hogy nem telegyűjtöttem magam ötletekkel, hanem ellenkezőleg; a téli szünetben "kitisztítottam a tudatomat". Az album nyitó tétele egyben híd is az új fejezethez. Ezt tudtam csupán. A folytatását mindig rábíztam a következő alkalomra. Csak a jelenre koncentráltam… 3 óra alatt készült el a "híd"

..
2. tétel, "Capriccio", azaz szeszélyes, csapongó, kötetlen formában írt zenemű. Hogy az album elején kifejezzem, hogy "máshol járunk" mint korábban, egy meghökkentően figyelemfelkeltő, szeszélyes dalt ültem le megkomponálni. Ezzel akartam megmutatni, hogy az albumon "meddig húzom a húrt". Bár aki a folytatást nem ismeri (ugyanúgy mint ahogy én sem a komponálás és felvétel napján, január 12-én reggel 8 és 12 óra között), nem tudhatja hogy most aztán valami teljesen őrületes lemez következik, vagy csak az elején van a "fricska"… Én mindenesetre tudtam, hogy ezzel a dallal ébresztem fel a hallgatókban a szunnyadó kreativitást, a nem tetszést vagy az érdeklődést, a csalódottság dühét vagy a mosolyt… Őrületesen energikus és vidám dal született a maga csapongó, kötetlen formájával!


A "IV. SZÍN – FÓNIA"-val ellentétben, ennél az albumnál azt a koncepciót határoztam el, hogy minden kedden délelőtt írok egy-egy tételt, a hét többi napján igyekszem mindig kitisztítani a fejem, hogy "befolyásoltság" nélkül, függetlenül folytathassam az albumot. Ez így is történt. A 3. tételt január 19-én, a következő kedd délelőtt komponáltam, azaz rögzítettem. Ez azt jelenti ahogy az előző albumnál is, itt is minden dal improvizáció, első ötletemet játszottam le, és úgy is maradt változtatás nélkül a lemezen! Így született tehát a
3. tétel, a "Parlando" az "elbeszélő költemény". Maga a történet bár nem drámai, mégis melankolikus. A harang jelentős szerepe miatt többen vészjóslónak is érzik, de számomra egy erőt adó megpróbáltatás inkább, a remény fénysugarával…

….
4. tétel, "Espressivo", azaz érzésekkel teli, nagyon kifejező tétel. Ebben utat tör magának a fény és a gyönyör, és elhessegeti a "sötétséget" a teljes folytatásról. Számomra ez a tétel borzasztóan mély erotikus tartalommal bír! A "TANTRIKUS EXTÁZIS" (google! 18+) erejét, újra és újra előtörését mutatja be a teljes beteljesüléssel…

…..
A január 26-án készült dal annyira "feldobott", hogy másnap, 27-én is leültem. Ekkor született az 5. tétel, "Scherzando", Vidám, könnyed önfeledt játék…

……
A következő héten már olyannyira izgatott voltam, hogy egyben hallgathatom négy hét (vagyis hát öt nap munka) után az első öt tételt, hogy nem az érdekelt mi jön most, hanem, hogy mi lesz a történet vége. Olyan voltam, mint egy kíváncsi kisgyerek aki a mese közepénél hátra lapoz és meglesi az utolsó képet. Azaz hirtelen már csak az érdekelt milyen lesz az utolsó tétel, és ennek a lázában késztettem el következőként február 2-án a befejező 8. tételt. Miután ez elkészült, a lyukat kellett már csak befoltoznom, azaz megkomponálni a hiányzó 6. 7. tételeket. Sokkal nehezebb volt így utólag a 6.-nak nekiállni, ámbár két dolgot tudtam ekkor. A 7. tétel csak egy szál zongorás kell legyen és azt az utolsó pillanatban írom majd meg, azzal úgyis kész leszek és a 6.-ban pedig ismét sok mindent meg akarok mutatni, de ezúttal "előkelőbben" mint ahogy azt a 2. tételben tettem. Így ültem le február 3-án. Ekkor készült a
6. tétel, a "Maestoso". Azaz egy méltóságteljes, fenséges és az ünnepélyesség harciasságával induló tánc, ami nem más, mint egy keringő. A keringő maga egy kiveszőben lévő műfaj. Ilyet ma már szinte nem is hallunk, ráadásul magát a műfajt temette sírjába a teljes Strauss família, akik mindazt a szépséget, igényességet, előkelőséget és eleganciát amit a keringő jelentett a romantikus kor nagyjai (pl. Chopin) által, tiporta le giccses bagatell csinnadratta táncaival. Ez vezetett közvetlenül a műfaj felhígulásához, végül "halálához". Ebben a tételben egyfajta időutazást teszünk és találkozunk a csodálatos páratlan lüktetésű táncok más-más formájával…

…….
7. tétel, "Appassionato", a nyugtalanabb, szenvedélyesebb hangvételű, az albumra utolsóként megírt tétel február 9.-én készült, 9 és 10. óra között. A "IV. SZÍN – FÓNIA" nyitó tételének, a Rapszódiának a folytatása. Szinte így alkot keretet e két tétel a teljes két kompozíció köré! Ez a tétel egy "párbeszéd" egy Férfi és egy Nő között. …És hogy valóban azt is sugallja, konkrétan beszélgetés közben rögzítettem a hangfelvételt. Nem képzeletbeli, hanem valós időben zajló online beszélgetés közben. Az illető persze nem tudta min ügyködök miközben Vele beszélgetek, de a beszélgetés végén elárultam hogy mekkora segítségemre volt, és meg is mutattam Neki a kompozíciót…

……..
8. tétel, "Animato", a február 2.-án írt mű, mely lelkesen szárnyal, örömmel fut, szalad, egyre csak messzebb majd szárnyra kap és magasabbra és magasabbra a verőfényes napsütésben…

A fenti ismertetővel nem a zeneművek tartalmát, hanem inkább a születésük háttértörténetét kívántam bemutatni! A dalok hallgatásához jó szórakozást kívánok!

Hatvani Szabolcs, 2016. február 14.

Az "album" az utolsó lemezek árával megegyező áron IDE KATTINTVA rendelhető.