“ROTATION” – Zene és Animáció, 5.1 Surround DVD.
ROTATION – MEGJELENT: 2010.05.01.
“2010. május 1-én jelnet meg a ROTATION című stúdióalbum. A kifejezetten Dolby Digital 5.1 hangrendszerre íródott 52 perces album (+ 15 perc extrák) zenei élményét Kaleidoszkóp valamint FRAKTÁL művészeti stílusba sorolt 3D film kíséri. Ez az egyedülálló alkotás nem hiányozhat a vájtfülű és az igényes elektronikus zenét kedvelők gyüjteményéből!”
/Rádió reklám meghallgatása/
Ajánlás:
Az “Instrumentális” zenében a 60-as években jelentek meg az elektromos billentyűs hangszerek. Az analóg szintetizátorok megjelenése átalakította a zenei és hangszerelési gondolkodásmódot. Ez részben leegyszerűsítette, részben kibővítette, megsokszorozta a fantáziánkban lévő hangzások megvalósításának lehetőségét.
Ez a stúdiólemez alapul vesz minden korábbi analóg és digitális szintetizátor “használati” módszert, ugyanakkor mellőz minden olyan eszközt, mely a zene valódiságát, az emberi mivoltát csorbítaná. Így a zeneművek felvételei szekvenszerek és digitális vezérlés (MIDI) felhasználása nélkül, hangsávonként készültek el, ezzel megtartva a zene eredeti “élő” jellegét.
Az album kifejezetten a mai legmagasabb hangtechnológiai elvárásoknak megfelelően és ennek kihasználásának a szellemében, a vájt fülű hallgatók és a különleges kikapcsolódásra vágyók számára, Dolby Digital 5.1-es hangkeveréssel készült ínyencség.
Helyezkedj úgy el a térben, hogy a hangrendszer közepén ülj, egyforma távolságra a körülötted lévő hangfalaktól. A szintetizátorok, és a gitár játéka, a hozzájuk komponált multimédia és animáció egy képzeletbeli idő és térközi utazásra invitál, hol “átölelve”, hol “elszakítva” minden kézzel fogható és eddig logikusnak vélt dologtól…
Köszönet Fráter Sándornak, aki gitárjátékával további inspirációkat adott a zene teljes kidolgozásában.
Mindazoknak, akiknek van ideje megpihenni a rohamosan gyorsuló, mókuskerékként körforgó életünkben, és megfelelő tiszteletet adni A ZENE számára, nem csak “háttérzaj”-ként ismerni Őt…
Sajtótájékoztatók és Közönségtalálkozók Filmvetítéssel, Zenehallgatással.
2010. május 1-én jelent meg a “ROTATION” c. különleges képi elemekkel színezett Dolby Digital 5.1 hangrendszerre íródott Multimédiás stúdióalbum. A DVD-vel és az alkotójával számos helyen, beszélgetéssel és filmvetítéssel egybekötött közönségtalálkozókon is megismerkedhet a közönség:
A találkozó legelső és legkülönösebb állomása EGER
Április 21. EGER – Szivárvány Óvoda – Napsugár tagóvodája,
Premier előtti próbavetítés gyerekeknek, beszélgetéssel…
Szivárvány Óvoda, Napsugár tagóvodája.
Április 21-én premier előtti vetítés részesei lehettek az ovis csoportok.
Ezen a napon készült képek, videók
és a gyermekek véleményei mutatják be
elsőként a lemezt:
Május 2. – ALISCA RÁDIÓ
Május 2. ALISCA RÁDIÓ – Tamási vételkörzet, 9.00. órától
Élő beszélgetés egész délelőtt a megjelent lemezről, sok zenével!
TAMÁSI RÁDIÓ – részletek a 2010. május 2-án délelőtt elhangzott beszélgetésekből:
– Köszöntöm Hatvani Szabolcsot. Szervusz, jó reggelt Szabolcs!
– Szervusz, köszöntelek, és köszöntöm a hallgatókat is.
– Egy zeneszerző, egy művész itt velünk a stúdióban… Illetve hát, ki is vagy TE?
– Ú. Hát…
– Megfogtalak?
– Meg :). Provokálsz? :)
– Nem nem, abszolút nem, Szeretném hogy ha Rólad beszélgetnénk, hogy ki is Hatvani Szabolcs?
– Ki is Hatvani Szabolcs? Ha a névjegykártyámat nézzük, arra az van írva, hogy „Életművész és Zongorista”. Azon kívül tényleg egy sok területen mozgó, sok mindennel foglalkozó –azt szokták rám mondani, hogy– “TARTÓS ELEMEKKEL MŰKÖDŐ ÉJJELI BAGOLY”. Azon kívül pedig leginkább zenész.
– Éjjel élsz és nappal vegetálsz?
– Nappal gyűjtöm az élettapasztalatokat, éjjel meg ezt valamilyen módon kifejezem. Vagy zenében, vagy filmben, vagy fotóban, vagy egyebekben…
…
-Mi volt az első hangszer amit a kezedbe vettél?
-Egy műanyag trombita. Olyan játék cukortartó, amiből ha kiettük a cukorkát akkor a végén volt egy kis síp és lehetett vele „dudálni”. Nem sokkal később már szájharmonikát és rendes furulyát is kaptam. …4-5 éves koromban már megvolt az első zongorám és szintetizátorom, tehát már magamtól pötyögtem és amint az általános iskolát elkezdtem, már tanulni is kezdtem a zenét…
– Amikor fiatal „nagyfiú” lettél, akkor is foglalkoztatott a zene?
– Akkor már nem volt miért gondolkodnom. Olyannyira, hogy gyakorlatilag 9-10 éves koromtól a színpadon voltam.
– Szerettél is annyi idősen szerepelni? Vagy érezted azt hogy egy picit az ciki, a többiek játszanak, fociznak, bringáznak, minden jó dolgot csinálnak, Téged meg cipelnek ilyen kiállításnyitókra, kulturális eseményekre?
– Rengeteget bringáztam én is, foci viszont soha nem érdekelt. Alapvetően viszont a népi tánc igen, amit kisgyerek koromtól csináltam. Más voltam mint a többiek, cikiztek is, de én nem éreztem ezt cikinek, inkább a többiekre nézve. Éreztem azt, hogy én máshogy gondolkodom és az nekem jó. Szerettem a zenében élni és „működni” a színpadon.
– És gondolom ez meghatározta a későbbi tevékenységedet is. Máshogy gondolkodtál, mint a többiek, ugye?
– Pontosan. Ez a másság és a különcség és az hogy más közegben dolgoztam, más emberekkel találkoztam, ez indított el abban hogy akarjak is és tudjak is csinálni valami mást.
– Gyerek korodban miről álmodoztál? Mi szeretnél lenni?
– Egy dologban biztos voltam, hogy zenész nem. Valamiféle technikai, műszaki szakember akartam lenni. Nagyon szerettem szerelgetni a műszaki berendezéseket, tehát fantasztikusan hamar szét tudtam szerelni a fényképezőgépet, a lemezjátszót… Összerakni ugyan nem tudtam, de szétszerelni mindenképpen. Igazából azt hittem, hogy műszaki területen, elektromos berendezéseket „szaszeroló” emberke leszek…
– Amikor felnőttél mi lettél?
– Akkor már annyira egyenes volt az út, mivel általános iskola után művészeti szakközépiskolába zongora szakra kerültem, hogy onnan már nem is volt mit választani. Négy éven keresztül tömték a fejünket csak zenei és művészeti dolgokkal, és csak arra készítettek fel, hogy a művész-pályán megmaradjon az ember. Ott már nem volt mit választani, maximum jobbat vagy szebben lehetett zenélni.
– Hogy mennyire is szépen tudsz zenélni egy ilyen csodálatos lemez …hogy miről is beszélgetünk, azt a hallgatók nem látják, egészen pontosan el fogod nekünk mondani, tehát mi is az amit én a kezemben tartok, Szabolcs?
– Kezedben tartod a legújabb lemezem. Olyannyira új, hogy ez tegnap jelent meg, és az első ember aki a kezében fogja az TE vagy.
– Éreztem én, hogy nagyon meleg és friss. :)
– Igen. Ez egy különleges sorszámozott kiadású lemez, amit a kezedben fogsz az az AUDIO lemeznek a tokja. Az anyag megjelent AUDION és DVD-n.
– Mondjuk el a hallgatóknak, hogy milyen névre hallgat ez a CD.
– A lemez címe „ROTATION”, ha magyarra fordítjuk, „KÖRFORGÁS”. Az angol nyelvű a DVD. Képileg is kicsit másképp jelenik meg a borító. Alapvető gondolata a lemeznek, ami az alcímben is benne van.”változz, hogy újjászüless…” Ez rólunk is szól, konkrétan rólam is szól, az előző lemezeimhez képest ez egy újabb anyag, ez arra is utal, hogy most egy kicsit változtattam. A hangszeres, instrumentális zene, szintetizátorra és gitárjátékra épül.
(Elhangzott – The Rising Generation)
– Hatvani Szabolcs továbbra is a vendégünk. Belehallgattunk ebbe a lemezkébe, „ROTATION” címmel jelent meg. A stílusáról, a műfajáról egy picikét meséljél a hallgatóknak, hogy mindenki képben legyen.
-Hangszeres zenéről van szó. Csúnyán úgy szokták mondani, hogy „INSTRUMENTÁLIS”. Ez annyit jelent, hogy a zene „vers” részét, a tartalmi részét is hangszerek mondják, mesélik el. Nincs hozzá szöveg, nincs hozzá „mankó”, ami nagyon nagy segítség is lehet, de szerintem nagyon sokat is ronthat. Így alapvetően nincs lehetőségünk arra, hogy olyan hétköznapi módon fejezzünk ki dolgokat, hogy konkrétan leírjuk, hogy „kék az ég”… Errefelé jövet betettem a lemezt, és ezen gondolkodtam, hogy ha megkérdezed ezt mit is mondjak, hogy ne valami bölcs, okoskodó magyarázatot adjak rá… A hangszerek mesélik el a tartalmat és a „dalt”
…
Ha kinyitják a borítót, akik megvásárolják, egy kis “füzetet” is találnak benne, ami leírja, hogy a lemez az összes eddigi szintetizátorhasználati módot végigviszi. Az analóg szintetizátorok használatával kezdődött a szintetizátor-zene, és számtalan stílusirányzat felé kalandozott.
– Én egy szintist ismerek, Jean Michel Jarre urat… Lehet hogy én vagyok alulművelt ehhez a szinthez…
– Nem! Egyáltalán nem. Szakmai kritikát kaptam, sőt kértem a lemezről. JMJ neve nagyon fontos és meghatározó, hiszen Ő volt az aki a köztudatban ismertté tette ezt a műfajt. Nem Ő volt az első aki ezt használta, de az vitathatatlan, hogy a legnagyobb lemezeladási példányszám, és a műfaj közismerhetősége Neki köszönhető és így nem is szégyellem azt, hogy nagyon sokszor Őhozzá hasonlítanak. Igazából ezt egyfajta elismerésnek veszem… Azóta azonban rengeteg irányzatba elágazott ez a zenei műfaj, és így nekem az nagyon nagy szerencsém, hogy én viszont tapasztalhattam abból, hogy az elmúlt 30-40 évben ezeket az elektromos hangszereket milyen módon használták, és szerintem ez a lemez összegzi. És pontosan ezért kértem erről a lemezről szakkritikát… Ez a lemez kicsit arról is szól, hogy a zenében sem tudunk nagyon megújulni, mindig körbe-körbe megyünk, a másik hogy szándékosan is visszautalok ezekre a zenékre, és ahogy ezt a szakkritikában is megírták, hogy fölvillan Jean Michel Jarre vagy Vangelis gondolkodásmódja, de milyen jól esett ez a frissítés, és megirigyelhetnék. Én azt reméltem, hogy kapok valami nagyon lehúzó kritikát. Meg is írtam a kritikusnak „A KRITIKA KRITIKÁJA”-ban, hogy én azt szerettem volna ha olyan kritikát mondd, ami lehúz, mert abból tudnék építeni. Ha nincs az ember a földön, nincs honnan fölállni. Ha nagyon fönt van onnan meg csak leesni tud, azt meg nem szeretnék.
– Most mi nem fogunk nagyot esni, mert ismét következik egy rész erről a lemezről. Mit szabad tudni erről a részletről? Hogy hallgassuk?
– Legyen egy teljesen más. Ugye mondtam, hogy sok különböző műfajt érint a lemez, és azt is említettem már, hogy a szintetizátor a gitárjátékkal keveredik. Most ebben egy nagyon fontos gitárjátékos momentum jelenik meg. Én nagyon szerettem Gary Moore instrumentális zenéit, és ezt a hangzásvilágot sikerült visszahoznunk, és Gary Mooret meghazudtoló módon Fráter Sándor gitárszólói színezik ezt a muzsikát.
(Elhangzott – ROTATION)
– Ez a címadó dal volt. Amit eddig nem mondtunk még el, hogy bár a mai digitális világunkban sokan gépies elgondolást képzelnek, ezen a lemezen nem használtam digitális vezérlést. Az a különlegessége, hogy a felvétel „élőben”, sávonként, csatornánként digitális vezérlés MIDI és szekvenszerek nélkül készült, tehát ZENÉSZként lehettem jelen a lemez készítésekor, nem technikusként. És ez nagyon-nagyon fontos, hogy a zene természetességét visszahozza.
– Mennyire nehéz lemezt készíteni? Milyen nehézségekbe ütközik? Egyáltalán van ilyen?
– Nem tudom, van akinek biztos nehéz. Nekem az a szerencsém, hogy mindig van ötletem és csak le kell játszanom. Ha törném a fejem, az lenne a nehézség, ha nem tudnám, hogy mit akarok. A fejemben mindig vannak gondolatok, és hangzások és valami hasonlót akarok csinálni… Nem biztos, hogy mindig az sikeredik, de jó az ha kicsit máshogy sül el a végén. Szerintem nem nehéz. Ha van az embernek ötlete, leül a hangszerhez és mindig születik valami.
…
-Miről szólnak egyébként ezek a zenék?
-Érzelmekről. Nincs mindig konkrét tartalma. Leginkább az ízekhez lehet hasonlítani… Ha a kristálycukrot elképzeled, ha elkezded melegíteni előbb-utóbb folyékony fehér lötty lesz belőle, majd ha tovább melegíted akkor világosbarna és nagyon jó illata. Ha tovább sütöd akkor nagyon barna és elkezd füstölni, ha még tovább akkor fekete. Gyakorlatilag ez a zene is ilyen. Valahonnan elindul, valahová érkezik, nincsenek benne ismétlődő részek, hanem ez egy folyamatos ötvenkét perces zenei gondolat. Három kis 15-20 perces részből áll, mégis összefüggésében egy folyamatos zene.
…
– Decemberben volt egy nagysikerű koncerted itt Tamásiban.
– Igen a „SZÍN – FÓNIA” itt Tamásiban is bemutatásra került. Ez kvadrofon hangzásra épült és a Lézer Show-ra. Kicsit igyekeztem háttérbe vonulni, ne mi legyünk a lényeg, ne legyünk reflektorfényben megvilágítva. Legyen egy nagy vetítővászon fölöttünk, azon történjen animáció, történjen film és lézervetítés. Illetve közvetlen a közönség feje fölött lézerfények cikázzanak. Ezt a különleges előadást vittük itt a színpadra, amit egyébként nagyon nehéz! És nem csak amiatt, hogy technikailag nagyon nagy igényű, hanem hogy ma az embereket a kereskedelmi TV-k elvitték abba az irányba, hogy képtelenek húsz harminc percnél tovább figyelni. Ha akarja ha nem megszakítják a figyelmét egy reklámmal. Ez a koncert ugyanúgy fel volt építve, mint ez a lemez. Ott le kellett ülni, hátra kellett dőlni, kint kellett hagyni mindent és két órán keresztül csak élvezni a fényeket. Azt a hangzást, azt a hangulatvilágot átélni. Azért van nehéz dolgom, mert én összességében HANGULATOKRÓL gondolkodom, és még emlékszem arra, hogy gyerek koromban végig kellett néznünk egy filmet és közben nem lehetett megmukkanni sem. Most meg már azt várjuk mikor jön a kávészünet. Annyira szeretnék egyszer egy Leonardo vagy Michelangelo művet egy kereskedelmi TV igazgatójának csak így PUZZLE formában részletenként elküldeni. Tehát minden héten küldök neki egy darabot, hogy „tessék, itt van” most egyél cukorkát és a következő héten megkapod a következő darabját. Pedig a FILM is egy művészeti alkotás és megszakítják…
…
– Nemsokára Tamásiban az EURO MUSIC zeneboltban egy újdonsággal álltok elő. Mi lesz ez Szabolcs?
– A lemez amit most hallottunk egy multimédiás DVD 5.1-es hangkeveréssel készült, és ezt megismerheti a közönség. Egy filmvetítéssel, beszélgetéssel, zenehallgatással, egybekötött kellemes délelőttre hívjuk szombaton délelőtt az érdeklődőket, ahol meg lehet nézni, meg lehet hallgatni és meg is lehet vásárolni a lemezt…
Május 2. – FORTUNA RÁDIÓ
Május 2. FORTUNA RÁDIÓ – Paks vételkörzet, 10.00. óra után
Rövid tudósítás a megjelent lemezről (felvételről), az “AKT” magazinműsorban.
Május 8. – EURO Music Zenebolt
Május 8. TAMÁSI – EURO Music Zenebolt, 10.00. óra, PREMIER.
Lemezbemutató, Közönségtalálkozó, Zenehallgatás, Filmvetítés…
Május 8-án, 10.00 órakor egy szintén méltó helyen került bemutatásra a “ROTATION” c. DVD; az EURO MUSIC ZENEBOLT falain belül. Tamási város zenei életének aktív résztvevői, és a jövő zenész generációja egyaránt képviseltette magát a családias hangulatú filmvetítésen.
Az új helyszín új kérdéseket is felvetett: “Miért angol nyelvű?”, “Mit takar a DVD-MENÜ-ben az “EXTRÁK” almenü?”, “Miért készült ez a lemez?” és a “Hogyan kell zenét írni?” kérdések bár mind érdekesek voltak, és nem mindegyik pontosan megválaszolható, de az érdeklődők megtudhatták, hogy a lemez DVD változata azért angol nyelvű, mert ugyanannyira megcélozza nemzetközi szinten is az igényes elektronikus zene iránt érdeklődő réteget, mint a hazait, az EXTRÁK alatt a lemez készítéséről, a készítőkről, a “FÖLD és ÉG” és a műsoron lévő “SZÍN – FÓNIA” c. koncertekről is lehet kisfilmeket látni. A “Miért készült ez a lemez?” kérdés röviden: “Evidens volt, hogy valami újat kell alkotnom” és, hogy hogyan kell zenét írni, egy frappáns “hangulatokat kell alkotni a hangokkal” válasszal kielégítve ugyan nem, de megválaszolva meglett… :)
Tolnai Népújság – Vida Tünde írása
Tolnai Népújság – Vida Tünde írása
“UNICUM LETT A KÖRFORGÁS”
Nagyobb méret eléréséhez kattints a képre.
“Különlegességnek számít a paksi előadó most kiadott lemeze…”
címmel olvasható írás a baon.hu oldalán IDE kattintva!
Május 20. – KALOCSA
Május 20. KALOCSA – Művelődési Ház
Közönségtalálkozó, Beszélgetés, Zenehallgatás, Filmvetítés…
KORONA RÁDIÓ BEHARANGOZÓJA:
1. rész:
2. rész:
2010. május 20-án a Kalocsai Művelődési Központ kamaratermében mutatta be ROTATION c. DVD-jét Hatvani Szabolcs zeneszerző. A résztvevők nagy része, valójában nem tudta, milyen jellegű előadásnak lesz részese, és kezdetben megilletődötten figyelte a zenei és vizuális hatásokat.
Később oldódott a hangulat és a közönség fesztelenül, kérdezett, és mondott véleményt a bemutatott zenedarabokról. A zene, a látvány és a szerző személyisége, együttesen elbűvölte őket. Mindenki megérezte, hogy kivételes és ritka zenei élmény részese. Érdekes volt tapasztalni, hogy hozzáértő zenetanárok, vagy a zenében kevésbé járatos felnőttek és az újdonságokra fogékony diákok is lelkesen érdeklődtek Szabolcs zenéje iránt.
A kellemes este nemcsak a szerzővel való találkozás élményét nyújtotta, de valamennyien közelebb kerültünk a XXI. század zenéjéhez is.
/Balogh Csaba Zoltán – Népművelő/
KALOHÍREK – Online
Instrumentális zenétől a lézer showig…
Írás a KALOHÍREK oldalán.
Cikk megnyitásához kattints a képre, vagy olvasd el a KALOHÍREK oldalán IDE kattintva!
Május 29. – PAKS
Május 29. PAKS – Művelődési Ház
Vendégszereplés a “PISTIEST”-en
“Gyulai István dalszerző barátom ezen az esős szombati estén tartotta bemutató estjét. Örömmel szerepeltem közreműködőként is, és a műsorában bemutathattam a “ROTATION” című új lemezem egy-egy darabját is.”
FOTÓ: Molnár Gyula
Június 4. – PAKS, Könyvhét
Június 4. PAKS – Pákolitz István Városi Könyvtár.
Könyvhét 2010. -Beszélgetőtárs: Gyulai István
Június 4-én, mintegy keretet adva a bemutatósorozatnak, a Pákolitz István Városi Könyvtárba érkező érdeklődők először az első bemutatón, Egerben készült videót nézhették meg. A gyermekek reakciói, véleményei ezúttal is sok mosolyt csaltak a látogatók arcára, majd Gyulai István – mintha hatvaniszabolcs.hu-n nőtt volna fel, teljes felkészültséggel és célirányosan tette fel kérdéseit, hogy mind-többet megtudhasson a közönség is a zene és az animációk születéséről, a lemez készülésének folyamatáról. A környező településekről is vendégeket csalogató kellemes hangulatú bemutató végén, a paksi Heiszler István díjnyertes borait kóstolhatta a közönség, eközben az emlékezetükben keringő aktív friss élményekről beszélgettek…
Június 9. – EGER
Zárt körű találkozó – Június 9. EGER – Napsugár tagóvoda.
“A FÖLD A SZERETŐM” – Beszélgetés, Filmnézés, Zenehallgatás.
/A KÉSZÜLŐ ÚJ LEMEZ ELŐZETESE/
“Június 9-én, a bemutató és közönségtalálkozó sorozatnak utolsó állomásaként, második alkalommal tehettem eleget az Egri Napsugár tagóvoda meghívásának. A különleges meghívásnak hírére a gyermekekkel együtt számoltuk visszafelé a napokat, majd mintha az elmúlt 6 hét alatt csak egy pillanat telt volna el, a beszélgetéseket és a filmnézést “onnan folytattuk”, ahol pár hete abbamaradt, és némileg elkanyarodva a ROTATION c. előző bemutató témájától, a délelőtti előadáson a gyerekek, majd a délutánin a felnőttek megtudhatták mi is az, amire ősszel számíthat a közönség…
A vetítéseken a helyi média is jelen volt, ahol a gyerkőcök élményeiket mesélhették el,
majd a vetítések közötti szünetben bírtokba vettük az udvart, mosolyogva nézegettük a korábbi találkozó fotóit,
és természetesen újabb fotókhoz pózoltunk…”
FOTÓ: H.Zs., H.Sz., M.F.K.
Első vélemények:
“…repülés …időutazás …misztikum…,
…szárnyalás, mosoly, fiatalság-pörgés, dinamizmus,
…FÖLD, erő, pusztítás, hatalom…
…hipnózis, bódulat…”
/Magyariné Farkas Krisztina – Óvodapedagógus/
“…utazás egy elképzelt világba… Ez a dvd képes arra, hogy 52 percre kiragadjon a mindennapok megszokott, monoton ritmusából…és mindezt úgy teszi, hogy észre sem vesszük, hogy egy röpke órácskára ismét gyerekké váltunk…”
/Kocsis Éva – Kamaraművész, fuvola tanár/
“Egerből írok, az április 21-i Napsugár tagóvodában bemutatott anyag kapcsán. Csoda azt látni, ahogy a kisfiamat elvarázsoltad… Azt már tudom, hogy nehezen fogad el idegeneket, de a jót megérzi. Sokat nem szokott az ovis dolgairól beszélni, de az nap este úgy aludtunk el, hogy Te voltál a téma!
Köszönöm: T. Benedek anyukája, Kriszta”
“Érdekes volt tapasztalni, hogy hozzáértő zenetanárok, vagy a zenében kevésbé járatos felnőttek és az újdonságokra fogékony diákok is lelkesen érdeklődtek Szabolcs zenéje iránt. A kellemes este nemcsak a szerzővel való találkozás élményét nyújtotta, de valamennyien közelebb kerültünk a XXI. század zenéjéhez is.”
/Balogh Csaba Zoltán – Népművelő/
„…a modern elektronikus zene, illetve hangszerelés pompás példánya zengett a hangszórókból. A szintetizátorok és a dobok légtérben mozgatása lenyűgöző! Fráter Sándor gitározása pompásan illeszkedik az elképzelésbe, a játéka szinte virtuóznak mondható…”
„…Itt-ott felsejlett Jean-Michel Jarre sugallata, DE ezek is sokkalta jobban hangzanak a térhatású – mondjuk inkább gömbhatású -feldolgozásban…”
„…Összefoglalva: tetszetős hangzások, virtuóz zenei megoldások és feltűnően kiváló hangszerelés jött össze ebben a csapatmunkában. Nem mellesleg említve, hogy a fényorgona-szerű képi effektusok is kiválóan illeszkednek az aktuális zenei blokkokhoz!
GRATULÁLUNK! Nagyon élveztük!”
/Dr. Fáy András – Zenekritikus, Közgazdász – Jogász, Újságíró/